.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در مراسمی باشکوه ؛
یادواره 33 شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد
شمال نیوز : نیروگاه شهیدسلیمی طی سه مرحله در تاریخ­های 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شدیدترین حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمباران­ها 25 نفر از کارکنان به فوز عظیم شهادت نائل آمدند.....

شمال نیوز: سی ­و دومین یادواره 33 شهید سرافراز نیروگاه شهیدسلیمی نکا و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان مازندران، با شکوه خاصی در نیروگاه برگزار شد.

 

 

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی نکا ، در این مراسم که جمع کثیری از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده­ های معظم شهدا، ایثارگران، مسئولین استانی و شهرستانی و نیز نمایندگانی از صنعت آب و برق کشور حضور داشتند، مشاور ویژه فرماندهی کل سپاه در دوران دفاع مقدس طی سخنانی به تجلیل از رفعت مقام شهدا، تبیین دستاوردهای خون پاک شهیدان و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات سیاسی و منظومه قدرت جهانی پرداخت.

 

     

سردار احمد کریم­پور در مقدمه سخنانش از نیروگاه نکا به عنوان یکی از نگین­ های پر افتخار انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: یکی از اماکن مهم صنعتی کشور که در دوران دفاع مقدس تمامی دولت­های استکباری برای انهدام کامل آن متفق شدند و بستر لازم را برای تهاجم دشمن بعثی مهیا کرده بودند، نیروگاه نکا بود که پس از آن حملات گسترده و تخریب­های ایجاد شده فکرش را هم نمی­کردند که دوباره احیاء شود ولی این نیروگاه با همت بلند کارکنانش بازسازی شد و همچنان بالنده و استوار در عرصه تولید برق حضور دارد.

 

     

وی در ادامه با استشهاد به دیدگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: ایشان  انقلاب را یک پدیده می­دانند، یعنی اینکه ملت متدین و آزاد اندیش ایران برای احیاء ارزش­های دینی و دفع ظلم و ستم در برابر استکبار و ابرقدرت­های جهانی ایستادند و یک نهضت دینی منطبق با روح و فطرت پاک انسان را بوجود آوردند و خداوند هم به مدد این ملت آمد و علیرغم همه توطئه­ ها و فشارهای دشمنان، انقلاب اسلامی ماندگار شد و در حالی که ابر قدرت شرق نابود شد و قدرت آمریکا رو به افول است، هر روز به اقتدار نظام ما افزوده می­شود.

 

    

  این استاد دانشگاه ترس دشمنان از امدادهای غیبی و تجربه جنگ 8 ساله را از عوامل بازدارندگی و پشتوانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در جنگ تحمیلی 185 کشور دنیا به کمک صدام آمده­ بودند ولی جوانان مؤمن و برومند این سرزمین مرعوب قدرت پوشالی دشمنان نشدند و در شرایطی نابرابر در مقابل آنان ایستادند و با نصرت خداوند نگذاشتند دشمنان به اهداف شوم خود برسند و لذا آمریکایی ­ها علیرغم کوبیدن بر طبل جنگ، بلوف استفاده از گزینه نظامی و ادعای برتری در قدرت تسلیحاتی، بدلیل آگاهی از قدرت تدافعی ایران جرأت تعدی به کشور ما را ندارند، چون معتقدند که ایرانی­ها تنها ملتی در دنیا هستند که بر طبیعت تسلط دارند و لذا از ایران وحشت دارند.

 

     

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه، شکسته ­شدن ابهت آمریکا و خفت استکبار را از برکات خون شهدا دانست و با تأکید بر لزوم تکریم از ایثارگران و گرامیداشت یاد شهدا خاطرنشان ساخت: رشادت شهدا و ایثارگران کشور ما را در برابر تهدیدها بیمه کرده و دشمن جرأت خیال کج به کشور ما را ندارد، به همین دلیل امروز قدرشناسی از رزمندگان و تجلیل و گرامیداشت یاد شهدا یک فریضه شرعی است چون شهدا موجب فخر ملت هستند و ما براین باوریم که عزت و آبروی امروز ایران و همه پیشرفت­های کشور هدیه گران­بهای شهدا و خانواده­های آنان است و براستی که ما هرچه داریم از برکت خون پاک شهداست. علاوه بر این طبق آموزه­های قرآن ما شهدا را زنده و جاوید و ناظر بر اعمال خود می­دانیم.

 

     

در ابتدای این مراسم مدیرعامل نیروگاه شهیدسلیمی نکا، ضمن خیر مقدم­ گویی به مهمانان ضیافت شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره ماندگار امام راحل­(ره) و شهدای عزیز، بویژه 33 شهیـد نیروگاه و شهدای مدافع حرم، به تبیین نقش شهدا در تحکیم اقتدار انقلاب اسلامی و ضرورت پاسداشت یاد شهدا پرداخت.

 

   

   مهندس محسن نعمتی رشادت و استقامت شهدا و ایثارگران را مایه عزت، آبرو، ماندگاری و اقتدار کشور دانست و اظهار داشت: مملکت ما با رشادت شهدا و حماسه آفرینی ایثارگران از خطر حتمی نجات یافت و امروز در جهان به عنوان نماد آزادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی استکبار مطرح است، لذا ما مدیون شهدا و صبر و بردباری خانواده­ های معظم آنان هستیم و وظیفه داریم که یاد و نام این عزیزان را همواره زنده­ نگه داریم و از خطر فراموشی حفظ کنیم و این یادواره­ ها در راستای گرامیداشت یاد و نام شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ شهدا به نسل­های امروز و آینده برگزار می­شود.

 

   

   وی با تأکید بر الگوپذیری از فرهنگ غنی شهدا و بازگشت به فرهنگ دوران دفاع مقدس ادامه داد:  ایران مقتدر دستاورد خون شهدا و از خودگذشتگی جوانان ما در دوران دفاع مقدس است که برای اعتلای کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا اینکه امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از قطب­های قدرت در معادلات سیاسی دنیا حضور دارد.

 

     

نعمتی همچنین بر ولایت­ پذیری، انسجام داخلی، حفظ روحیه انقلابی، کار جهادی، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورت­های امروز کشور تأکید کرد و افزود: همه دلسوزان نظام و بالاخص ما در سنگر تولید برق وظیفه داریم که برای امیدآفرینی و افزایش رضایت­مندی در بین آحاد جامعه تلاش کنیم تا توطئه شوم دشمنان برای ایجاد نارضایتی در مردم و فاصله انداختن بین آنها و نظام را خنثی نماییم و ما نه در شعار بلکه در عمل ثابت کردیم که تحریم دشمنان نه تنها نتوانسته خللی در تولید برق این نیروگاه بوجود بیاورد بلکه در تابستان امسال و در چهل سالگی نیروگاه با اجرای پروژه­ های بهینه ­سازی و رفع موانع تولید با هزینه ­ای بسیار ناچیز و در زمان بسیار کوتاه، رکورد تولید 440 مگاوات در واحد یک بخاری به ثبت رسید و توان تولید واحدهای بخاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل42 مگاوات افزایش یافت و  برگ زرین دیگری به افتخارات این نیروگاه افزوده شد.

 

     

وی از ساخت 27 هزار قطعه نیروگاهی طی سه سال گذشته به عنوان دستاورد بزرگ نیروگاه نکا یاد کرد و افزود: در شرایط تحریمی تلاش­های وسیعی برای بومی ­سازی قطعات انجام شد و قطعات بسیار حساسی بدست توانمند صنعت­گران و تولیدکنندگان داخلی ساخته شد.

 

    

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از تداوم اجرای پروژه­ های رفع محدودیت تولید در سایر واحدهای بخاری خبر داد و گفت: با همت و اراده­ای که در همکاران جوان خود سراغ داریم دستیابی به ­این اهداف دور از دسترس نیست.

 

     

در ابتدای این مراسم نماهنگی از شهدای مدافع حرم به نمایش گذاشته شد و سیدمجتبی حبیبی یکی از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت(ع)، در مصائب سالار شهیدان و شهدای جاودان نهضت خونین عاشورا به روضه­ خوانی و نوحه­ سرایی پرداخت.

      

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه­های­ تصاویر شهدای نیروگاه، شهدای مدافع حرم، تصاویر کارکنان در راهپیمایی اربعین، ماکت و تصاویر بمباران­های نیروگاه، عفاف و حجاب، بازسازی و ساخت داخل قطعات نیروگاهی، ادوات جنگی و تجهیزات ایمنی وآتش نشانی، نیروگاه برپا شد.

    

خاطر نشان می­شود که نیروگاه شهیدسلیمی طی سه مرحله در تاریخ­های 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شدیدترین حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در این بمباران­ها 25 نفر از کارکنان به فوز عظیم  شهادت نائل آمدند.     

 

این نیروگاه 33 شهید و بیش از 150 جانباز تقدیم آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نموده است.

     

در پایان این مراسم با­شکوه اولین گروه از خادمان موکب انصارالحسین شهرستان نکا در میان شور و اشتیاق زائدالوصف عاشقان زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) بسوی کربلای معلی بدرقه شدند. گفتنی است موکب مذکور همانند سال گذشته با ظرفیت پذیرایی از 2500 زائر در هر شبانه روز، در تل زینبیه دایر و از 12 تا پایان ماه صفر در خدمت زائران اربعین خواهد بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.